תחרות 2016

פרסים יקרי ערך

שעון ארוע סיום

הגשת פרויקטים לתחרות הסתיימה בתאריך 05.05 
  ארוע הסיום יתקיים בתאריך 16.05 

U IN GAME COMPETITION

2016

תחרות פיתוח משחקי מחשב, אפליקציות ויצירה דיגיטאלית

 

בחסות

חוקי התחרות

חוקי התחרות נועדו לעודד הגינות כלפי המשתתפים.

 

  • על המשתתף לפתח את הפרויקט בעצמו או בקבוצה

  • הפרויקט חייב להיווצר בשנת הלימודים הנוכחית

  • לתחרות נושא מרכזי. מומלץ שהפרויקט ישקף את הנושא התחרות

  • הפרויקט יהיה פיתוח מקורי של המשתתף

  • כל תוכנות עזר מותרות, למשל תוכנה ליצירת תמונות, רקעים, עריכת מוסיקה וכדומה

  • בפרויקטי התוכנה קוד המקור צריך להיות מצורף בהגשה

  • אסור שתוכן הפרויקט יפגע בזכויות יוצרים

  • אסור שהמלל וההתבטאויות במשחק יהיו פוגעניות

  • אי עמידה בחוקי התחרות תגרור פסילה

 

 

נושא התחרות - היישוב שלי

מחוון המסביר את נושא התחרות בהמשך הדף

 

מועדי התחרות

  • מועד אחרון להגשת פרויקטים: 05.05.2016 בשעה 21:00

  • מועד הכרזת המנצחים: 16.05.2016

 

נקודות חשובות להתייחסות

  • כדאי שהוראות ההפעלה של פרויקטי תוכנה יהיו חלק מהפרויקט ונגישות במסך פתיחה

  • מומלץ שלשופטים יהיה ברור מה הפרויקט אמור לעשות

  • נושא התחרות הוא בעל ערך חינוכי. חשוב שלשופטים יהיה ברור איך הפרויקט מדגים את הערך במידה והוא אכן מדגים.

 

שיפוט

מרכיבי הניקוד

  • רמת העניין שמעורר הפרויקט אצל המשתמש

  • הנאה מהשימוש, הגרפיקה והצלילים

  • מקוריות, לדוגמא קבצי התמונות והצליל יהיו פרי יצירת המשתתף בתחרות

  • גימור (polish)

  • מידת קישור לנושא התחרות

 

ערעור

הכרזת המנצחים היא סופית ולא ניתנת לערעור, אלא אם כן הערעור הוא לגבי אי עמידה בחוקי התחרות בקרב אחד הזוכים.

 

שופטים

השופטים בתחרות הם אנשי תעשיית התוכנה.

שופט ראשי, אסף חזקיהו בעל מעל 10 שנות נסיון בהנדסת תוכנה.

 

זכויות יוצרים

זכויות היוצרים של הפרויקט הם של היוצר. המארגנים לא טוענים לזכויות יוצרים על הפרויקט, אך יכולים לעשות בו שימוש לצורך פרסום התחרות ותוצאותיה.

 

קטגוריות ופרסים

תחומי הפרויקטים:

  • תיכנות

    • פיתוח משחקי מחשב

    • פיתוח אפלקיציות לאנדרואיד

  • יצירה דיגיטאלית

    • יצירת אווטר. קישור למחוון ליצירת אווטר

    • יצירת קיר משותף. קישור למחוון ליצירת קיר משותף

    • יצירת חידון kahoot

  • מרוץ רובוטים

 

קטגוריות זכייה:

האפליקציה הטובה ביותר – טאבלט

  • המשחק הטוב ביותר - רשיון לתוכנת גיים מייקר 

  • הפרויקט המשקף בצורה הטובה ביותר את נושא התחרות - גביע

  • אווטר אהוב הקהל - מדליה 

  • קיר משותף - מדליה

  • רובוטיקה - גביע

  • פרסים נוספים המזכים במדליות ינתנו על פי קטגוריות של יצירתיות, הנאה ומראה

קטגוריות ללא זכייה
  • יצירת חידון kahoot - הפעלת המשחק בפני הקהל הרחב, המטרה להנות ולהציג את נושא התחרות

 

חשוב לזכור: הפרס הגדול ביותר הוא התוצר של המשתתפים

 

הרשמה

כדאי להירשם לרשימת התפוצה של התחרות (בדף זה בצד שמאל). ישמש לקבלת עדכונים שוטפים ממארגני התחרות ויאפשרו למארגנים להיערך טוב יותר.

ההרשמה לתחרות היא על ידי שליחת פרויקט לתחרות. יש לבצע לפי ההנחיות המופיעות בסעיף הבא.

 

 

הגשה לתחרות info@uingame.co.il

  • ההגשה של הפרויקט מתבצע דרך שליחת הפרויקט ופרטים נוספים לדואר האלקטרוני הבא: info@uingame.co.il.

  • למייל צריכים להיות מצורפים הדברים הבאים:

    • שם פרטי ושם משפחה

    • שם בית הספר

    • כיתה

    • שם המדריך 

    • כתובת מייל

    • טלפון ושם הורה - חובה!

    • אפשר להוסיף:

      • קבצים עם מסמכי תכנון של הפרויקט

      • הסבר איך הפרויקט מבטא את נושא התחרות

      • בקשה להשתתף רק בתערוכה שתקיים בארוע הסיום ללא אפשרות לזכייה

  • הגשה של הפרויקט עצמו

    • גיים מייקר - יש לשלוח את קובץ הפרויקט. בגיים מייקר 8.1 זהו קובץ שמסתיים ב-gm81

    • סקראצ' - יש לשלוח קישור לתוצר הגמור

    • קודו - יש לשלוח את קובץ הפרויקט. זהו קובץ שמסתיים ב- Kodu2.

    • appinventor - יש לשלוח קובץ aia וקובץ apk

    • אווטר voki - יש לשלוח את הקישור לאווטר שיצרת (רצוי גם קוד HTML)

    • קיר משותף linoit - יש לשלוח את הקישור לקיר שיצרת

    • רובוטיקה - יש להגיע לארוע התחרות

    • Kahoot - (חידון kahoot הוא ללא פרס) יש להגיע לארוע הסיום עם שם משתמש וסיסמא. ישחקו בחידוני kahoot בהתאם למגבלות הזמן.

 

זכאות להשתתף בתחרות

זכאים להשתתף תלמידי יסודי, אשר בתי הספר או מרכזי הלימוד שלהם הוזמנו. זוהי הזדמנות להראות את הכשרון שלכם בתחום פיתוח תוכנה ויצירה טכנולוגית. מורים המעונינים לקבל הזמנה לבית הספר שלהם מוזמנים לפנות למארגני התחרות במייל: info@uingame.co.il

 

עלות

ההשתתפות בתחרות היא ללא עלות.

 

הכרזה על מנצחים

המנצחים בתחרות יוכרזו בארוע הסיום בתאריך 16.05.2016,  אשר יתקיים בבית הספר למחוננים ומצטיינים בי"סמארט יבנה.

המנצחים יוכרזו גם באתר התחרות. רק שמו הפרטי של התלמיד והאות הראשונה משם משפחתו יופיעו באתר ביחד עם שם בית הספר.

רק בטקס הסיום יחולקו הפרסים לכן חשוב להגיע לארוע עצמו.

 

ארוע סיום

ארוע הסיום יתקיים בבית הספר למחוננים ומצטיינים בי"סמארט יבנה בתאריך 16.05.2016

כתובת הארוע: האלון 39 יבנה, מבנה אשכול הפיס, www.besmartyavne.co.il

יש חניונים ללא תשלום בסמוך למבנה.

 

תוכנית הארוע:

19:00 - 18:00 לרשות האורחים יהיו העמדות הבאות:

  • בקומת הכניסה תתקיים תחרות רובוטיקה ב-3 מסלולים

  • בקומת הכניסה ימוקמו עמדות מחשב בהם יוכלו המוזמנים לצפות באוואטרים שהמתחרים יצרו ולהצביע לתוצר המועדף עליהם.

  • בקומה השנייה, בכיתת המחשבים יוכלו המוזמנים להתנסות במשחקי המחשב, האפליקציות ושאר היצירות שהמשתתפים פיתחו. 

  • הצבעה אישית לבחירת האווטר המצטיין (תיבת ההצבעות תמוקם בלובי).

 

19:00-19:45 טקס הכרזת מנצחים וחלוקת פרסים ותעודות בהשתתפות ראש עירית יבנה.

 

19:45 - כיבוד קל בלובי

 

 

הערות

  • בכל שאלה אפשר ליצור קשר דרך דף צור קשר באתר התחרות: www.uingame.co.il

  • המארגנים יכולים לשנות את חוקי התחרות והקטגוריות בהתאם לשיקול דעתם.

 

שאלות ותשובות

שאלה: מהן מטרות התחרות?

תשובה: מטרות התחרות הן

  • לעודד למידה משמעותית וערכית בישלוב פיתוח תוכנה ויצירה דיגיטאלית

  • לאפשר לתלמידים להראות ולהתגאות בתוצרים שלהם

  • יצירת זמן מסך איכותי ליוצרים

 

שאלה: בכמה קטגוריות תחרות יכול ילד אחד להשתתף?

תשובה: אין מגבלה

 

שאלה: האם אפשר להגיש יותר מפרויקט אחד בקטגוריה מסוימת. לדוגמא 2 משחקים לקטגורית פיתוח משחקים?

תשובה: כן, אפשר. אין מגבלה על הכמות שאפשר להגיש באותה קטגוריה אם כי מומלץ להתמקד ולשפר את הטובה ביותר שיש לך.

 

שאלה: האם חובה להגיש פרויקט בנושא התחרות?

תשובה: לא. נושא התחרות הוא רשות ומומלץ אבל לא חובה. אם כי בקטגוריה של 'הפרויקט המשקף ביותר את נושא התחרות' יוכל לזכות רק מי שהגיש פרויקט בנושא התחרות.

 

שאלה: האם אפשר להגיש בקבוצות?

תשובה: כן

 

שאלה: אם קבוצה זוכה במקום הראשון מי יקבל את הפרס?

תשובה: הפרס הראשון יינתן לקבוצה המנצחת. חבריה יחליטו בעצמם איך הם יתחלקו בפרס.

 

שאלה: האם אפשר להעזר במבוגרים בפיתוח הפרויקט?

תשובה: כן. קבלת עזרה מותרת כל עוד את הפיתוח עושה המשתתף עצמו.

 

שאלה: מיהם השופטים?

תשובה: השופטים הם אנשי תעשיית התוכנה העושים זאת בהתנדבות מתוך הזדהות עם מטרות התחרות. השופטים אינם מכרים של המשתתפים ופועלים בהגינות מלאה

 

שאלה: אני לא בטוחה שהאפליקציה שלי כזאת טובה ואני די צעירה, אז למה להשתתף?

תשובה: בתחרות מספר קטגוריות רב לכן שהסיכוי לזכות הוא לא קטן. בשנים עברו זכו ילדים מכל הגילאים ככה שהגיל הוא לא מיגבלה. כדאי לזכור שהמשתתפים האחרים כולם ילדים העושים את צעדיהם הראשונים בפיתוח תוכנה ויצירה דיגיטאלית וכולם מרגישים חשש, שהוא טבעי. כדאי ומומלץ מאוד להשתתף כי במהלך הפיתוח של הפרויקט לומדים, משתפרים ועושים דברים מדהימים. בנוסף השתתפות בארוע הסיום היא חוויה המאפשרת לראות מה ילדים אחרים יצרו.

 

שאלה: הגשתי פרויקט, איך אני יודע שהתקבל?

תשובה: מי שמגיש פרויקט מקבל תוך 48 שעות מייל אישור שהפרויקט הגיע. אם לא קיבלת מייל כזה צור בבקשה קשר אם מארגני התחרות דרך המייל info@uingame.co.il או בטלפון: גלעד: 054-4486268

 

 

מחוון לנושא התחרות: 'היישוב שלי'

'היישוב שלי' הוא שם כללי לכל נושא הקשור ליישוב שלכם.
 
נושאים לדוגמא שאפשר לשלב ביצירה הדיגיטאלית:
  1. סיפורי עבר מכל תקופה של הישוב

  2. קבוצת ספורט יישובית

  3. פעילות מענינת שעושים בישוב

  4. דמות עבר שפעלה בישוב

  5. ארוע מפורסם שהתרחש בישוב

  6. מה הביא להקמת הישוב

  7. התפתחות הישוב

  8. קשיים מול הצלחות

  9. תרומת התושבים להתפתחות הישוב

  10. נושא על ישוב דמיוני שבו הייתי רוצה לגור

 

דוגמאות 

  • קיר משותף על פעילויות הילדים שמוצעות בישוב

  • אווטר מדבר של מקים היישוב מסביר למההקים אותו

  • אפליקצית טריוויה על דברים שאנשים אוהבים לעשות בישוב

  • משחק מחשב כדורגל המציג קבוצת ספורט מהישוב

  • משחק מחשב מבוך שבו נימצאים אתרים בישוב שצריך להגיע אליהם

 

 

 

 

 

מדריכים לכלי יצירה

קישור למדריך: יצירת אווטר מסוג voki
קישור למדריך: יצירת קיר משותף מסוג linoit

 

 
 

  כל הזכויות שמורות לשמיר יעוץ והדרכה