תחרות 2015

פרסים: טאבלט ורשיונות

זמן לארוע הסיום:

U IN GAME COMPETITION

2015

תחרות פיתוח משחקי מחשב, אפליקציות ויצירה טכנולוגית

 

בחסות

חוקי התחרות

חוקי התחרות נועדו לעודד הגינות כלפי המשתתפים.

 

  • על המשתתף לפתח את הפרויקט בעצמו או בקבוצה של עד 4 משתתפים

  • הפרויקט חייב להיווצר בשנת הלימודים הנוכחית

  • לתחרות נושא מרכזי. מומלץ שהפרויקט ישקף את הנושא התחרות, אם כי זה לא חובה

  • הפרויקט יהיה פיתוח מקורי של המשתתף

  • כל תוכנות עזר מותרות, למשל תוכנה ליצירת תמונות, רקעים, עריכת מוסיקה וכדומה

  • בפרויקטי התוכנה קוד המקור צריך להיות מצורף בהגשה

  • אסור שתוכן הפרויקט יפגע בזכויות יוצרים

  • אסור שהמלל וההתבטאויות במשחק יהיו פוגעניות

  • אי עמידה בחוקי התחרות תגרור פסילה

 

קישור לשאלות ותשובות בנושא התחרחות

 

נושא התחרות - בטיחות

קישור למחוון על בטיחות המסביר את נושא הבטיחות

 

מועדי התחרות

  • הכרזת נושא התחרות: 01.03.2015

  • מועד אחרון להגשת פרויקטים: 05.05.2015 בשעה 20:00

  • מועד הכרזת המנצחים: 12.05.2015

 

נקודות חשובות להתייחסות

  • כדאי שהוראות ההפעלה של פרויקטי תוכנה יהיו חלק מהפרויקט ונגישות במסך פתיחה

  • מומלץ שלשופטים יהיה ברור מה הפרויקט אמור לעשות

  • נושא התחרות הוא בעל ערך חינוכי. חשוב שלשופטים יהיה ברור איך הפרויקט מדגים את הערך (במידה והוא אכן מדגים).

 

שיפוט

מרכיבי הניקוד

  • רמת העניין שמעורר הפרויקט אצל המשתמש

  • הנאה מהשימוש, הגרפיקה והצלילים

  • מקוריות, לדוגמא קבצי התמונות והצליל יהיו פרי יצירת המשתתף בתחרות

  • גימור (polish)

 

ערעור

הכרזת המנצחים היא סופית ולא ניתנת לערעור, אלא אם כן הערעור הוא לגבי אי עמידה בחוקי התחרות בקרב אחד הזוכים.

 

שופטים

השופטים בתחרות הם אנשי תעשיית התוכנה.

שופט ראשי, אסף חזקיהו בעל 10 שנות נסיון בהנדסת תוכנה.

 

זכויות יוצרים

זכויות היוצרים של הפרויקט הם של היוצר. המארגנים לא טוענים לזכויות יוצרים על הפרויקט, אך יכולים לעשות בו שימוש לצורך פרסום התחרות ותוצאותיה.

 

קטגוריות ופרסים

תחומי הפרויקטים:

  • פיתוח משחקי מחשב

  • פיתוח אפלקיציות לאנדרואיד

  • יצירת דפי HTML

  • יצירת אווטר. קישור למחוון ליצירת אווטר

  • מרוץ רובוטים

 

קטגוריות זכייה:

קטגוריות הזכייה מתחלקות לשתי קבוצות גיל: קבוצת תלמידי בי"ס יסודי וקבוצת תלמידי חטיבת ביניים המתחרות בנפרד זו מזו. בנוסף ישנן קטגוריות זכייה לכלל הגילאים. 

 

כללית (לכלל הגילאים):

  • האפליקציה הטובה ביותר – טאבלט

  • המשחק הטוב ביותר - רשיון לתוכנת גיים מייקר + יצירת משחקים לאינטרנט בשווי כ-1200 ש"ח.

  • הפרויקט המשקף בצורה הטובה ביותר את נושא התחרות - גביע

 

משחקי מחשב (זכייה לפי קבוצת גיל): המשחק הטוב ביותר - מדליה

 

אפליקציות (זכייה לפי קבוצת גיל): האפליקציה הטובה ביותר

 

יצירת אווטר (לכלל הגילאים): האווטר אהוב הקהל - מדליה

 

HTML (זכייה לפי קבוצת גיל):דף HTML המשקף ביותר את נושא התחרות

 

רובוטיקה:

  • מבוך - גביע

  • מרוץ - מדליה

  • מעקב אחר קו - מדליה

 

כמובן, הפרס הגדול ביותר הוא התוצר של המשתתפים

 

 

הרשמה

להרשמה לתחרות יש להרשם לניוזלטר התחרות (בדף זה בצד שמאל). פרטים אילו ישמשו לקבלת עדכונים שוטפים ממארגני התחרות ויאפשרו למארגנים להיערך טוב יותר.

 

 

הגשה לתחרות info@uingame.co.il

  • ההגשה של הפרויקט מתבצע דרך שליחת הפרויקט ופרטים נוספים לדואר האלקטרוני הבא: info@uingame.co.il.

  • למייל צריכים להיות מצורפים הדברים הבאים:

    • שם פרטי ושם משפחה

    • שם בית הספר בו מתקיים לימוד התוכנה

    • כיתה

    • שם המדריך 

    • כתובת מייל

    • טלפון הורה

    • אפשר, אך לא חובה, להוסיף:

      • קבצים עם מסמכי תכנון של הפרויקט

      • הסבר איך הפרויקט מבטא את נושא התחרות

  • הגשה של הפרויקט עצמו

    • גיים מייקר - יש לשלוח את קובץ הפרויקט. לדוגמא בגיים מייקר 8.1 יש לשלוח קובץ שמסתיים ב-gm81.

    • scratch - יש לשלוח קישור למשחק

    • appinventor - יש לשלוח קובץ שמסתיים ב- aia וקובץ שמסתיים ב-apk.

    • voki - יש לשלוח קישור לתוצר הגמור.

    • רובוטיקה - יש להגיע לארוע התחרות בו מתקיימת תחרות הרובוטיקה.

    • HTML - יש לשלוח את הקובץ עם סיומת hmtl.

 

זכאות להשתתף בתחרות

זכאים להשתתף תלמידי יסודי וחטיבת ביניים, אשר בתי הספר או מרכזי הלימוד שלהם הוזמנו. זוהי הזדמנות להראות את הכשרון שלכם בתחום פיתוח תוכנה ויצירה טכנולוגית. מורים המעונינים לקבל הזמנה לבית הספר שלהם מוזמנים לפנות למארגני התחרות במייל: info@uingame.co.il

 

עלות

ההשתתפות בתחרות היא ללא עלות.

 

הכרזה על מנצחים

המנצחים בתחרות יוכרזו בארוע הסיום בתאריך 12.05.2015,  אשר יתקיים בבית הספר למחוננים ומצטיינים בי"סמארט יבנה.

המנצחים יוכרזו גם באתר התחרות. רק שמו הפרטי של התלמיד והאות הראשונה משם משפחתו יופיעו באתר ביחד עם שם בית הספר.

רק בטקס הסיום יחולקו הפרסים לכן חשוב להגיע לארוע עצמו.

 

ארוע סיום

ארוע הסיום יתקיים בבית הספר למחוננים ומצטיינים בי"סמארט יבנה בתאריך 12.05.2015

כתובת הארוע: האלון 39 יבנה, מבנה אשכול הפיס, www.besmartyavne.co.il

יש חניונים ללא תשלום בסמוך למבנה.

 

תוכנית הארוע:

19:00 - 18:00 לרשות האורחים יהיו העמדות הבאות:

  • בקומת הכניסה תתקיים תחרות רובוטיקה ב-3 מסלולים

  • בקומת הכניסה ימוקמו עמדות מחשב בהם יוכלו המוזמנים לצפות באוואטרים שהמתחרים יצרו ולהצביע לתוצר המועדף עליהם.

  • בקומה השנייה, בכיתת המחשבים יוכלו המוזמנים להתנסות במשחקי המחשב, האפליקציות ושאר היצירות שהמשתתפים פיתחו. כמו כן, תעשה במקום  הדרכת ילדים לפיתוח אוואטרים על ידי מדריכי נוער.

  • הצבעה חופשית ואישית לבחירת האוואטר המצטיין (תיבת ההצבעות תמוקם בלובי).

 

19:00-19:45 טקס הכרזת מנצחים וחלוקת פרסים ותעודות בהשתתפות ראש עירית יבנה.

 

19:45 - כיבוד קל בלובי

 

 

הערות

  • בכל שאלה אפשר ליצור קשר דרך דף צור קשר באתר התחרות: www.uingame.co.il

  • המארגנים יכולים לשנות את חוקי התחרות והקטגוריות בהתאם לשיקול דעתם.

  • *תחרות הרובוטיקה טרם קיבלה אישור סופי של מארגני התחרות

 

שאלות ותשובות

שאלה: מהן מטרות התחרות?

תשובה: מטרות התחרות הן

  • לאפשר לתלמידים להראות ולהתגאות בתוצרים שלהם

  • לעודד עבודה עצמית בבית על מנת לייצר זמן מסך איכותי לילדים ולנוער.

 

שאלה: בכמה קטגוריות תחרות יכול ילד אחד להשתתף?

תשובה: אין מגבלה

 

שאלה: האם אפשר להגיש יותר מפרויקט אחד בקטגוריה מסוימת. לדוגמא 2 משחקים לקטגורית פיתוח משחקים?

תשובה: כן, אפשר. אין מגבלה על הכמות שאפשר להגיש באותה קטגוריה אם כי מומלץ להתמקד ולשפר את הטובה ביותר שיש לך.

 

שאלה: האם חובה להגיש פרויקט בנושא התחרות?

תשובה: לא. נושא התחרות הוא רשות ומומלץ אבל לא חובה. אם כי בקטגוריה של 'הפרויקט המשקף ביותר את נושא התחרות' יוכל לזכות רק מי שהגיש פרויקט בנושא התחרות.

 

שאלה: האם אפשר להגיש בקבוצות?

תשובה: כן, בקבוצות של עד 4 משתתפים.

 

שאלה: אם קבוצה זוכה במקום הראשון מי יקבל את הפרס?

תשובה: הפרס הראשון יינתן לקבוצה המנצחת. חבריה יחליטו בעצמם איך הם יתחלקו בפרס.

 

שאלה: האם אפשר להעזר במבוגרים בפיתוח הפרויקט?

תשובה: כן. קבלת עזרה מותרת כל עוד את הפיתוח עושה המשתתף עצמו.

 

שאלה: מיהם השופטים?

תשובה: השופטים הם אנשי תעשיית התוכנה העושים זאת בהתנדבות מתוך הזדהות עם מטרות התחרות. השופטים אינם מכרים של המשתתפים.

 

שאלה: אני לא בטוחה שהאפליקציה שלי כזאת טובה ואני די צעירה, אז למה להשתתף?

תשובה: בתחרות מספר קטגוריות רב ככה שהסיכוי לזכות הוא לא קטן. שנה שעברה היו זוכים מכיתות ד' ועד ט' ככה שהגיל הוא לא מיגבלה. כדאי לזכור שהמשתתפים האחרים כולם ילדים העושים את צעדיהם הראשונים בפיתוח תוכנה וכולם מרגישים חשש, שהוא טבעי. כדאי ומומלץ מאוד להשתתף כי במהלך הפיתוח של הפרויקט לומדים, משתפרים ועושים דברים מדהימים. בנוסף השתתפות בארוע הסיום היא חוויה המאפשרת לראות מה ילדים אחרים יצרו.

 

 

שאלה: הגשתי פרויקט, איך אני יודע שהתקבל?

תשובה: מי שמגיש פרויקט מקבל תוך 48 שעות מייל אישור שהפרויקט הגיע. אם לא קיבלת מייל כזה צור בבקשה קשר אם מארגני התחרות דרך המייל info@uingame.co.il או בטלפון: גלעד: 054-4486268

 

 
 

מחוון לנושא התחרות - בטיחות

בטיחות הוא שם כללי לתחום של הגנה מפני פגיעות.
 
נושאי בטיחות לדוגמא שאפשר לשלב ביצירה הטכנולוגית:
  1. בטיחות בחוף הים ובבריכת שחייה

  2. בטיחות בעולם דמיוני כלשהו כמו של חייזרים

  3. בטיחות בצלילה

  4. בטיחות בגן החיות

  5. בטיחות של דגים קטנים בים שורץ כרישים

  6. הגנה בפני נפילות מגובה

  7. נתיבי מילוט ויציאת חירום

  8. הגנה מפני שריפות

  9. הגנה מפני התחשמלות

  10. בטיחות בתנועה

  11. בטיחות תעופה

  12. בטיחות שיט

  13. בטיחות בדרכים

  14. בטיחות במקום העבודה

  15. שימוש בלבוש מגן

  16. טיפול בחומרים מסוכנים (רעילים, דליקים, נפיצים)

  17. מיזעור נזקים במקרה אירוע

  18. בטיחות ילדים

  19. בטיחות ילדים בבית

  20. בטיחות ילדים במוסדות חינוך

  21. בטיחות ילדים בדרכים

  22. בטיחות ילדים במרחב הציבורי

  23. הגנה מפני כלי נשק ופצצות

  24. תוכנות מחשב מאפשרות ליוצר שלהם דמיון רב כך אפשר גם לעשות משחק 'הפוך' לנושא הבטיחות או הומוריסטי. --

 

 

מחוון ליצירת אווטר

קישור למדריך: יצירת אווטר מסוג voki

 

 

 

  כל הזכויות שמורות לשמיר יעוץ והדרכה