אתגר ה' - 1 - תנאים - REMIX

באתגר זה עליך לערוך משחק קיים.

שחק במשחק שמשמאל. במשחק תישאל שאלה ותתבקש להשיב תשובה שאותה תכתוב במקום המתאים.

שפר את המשחק שבקישור הזה על פי הנחיות אלה:

  1. בלחיצה על הדמות היא תשאל שאלת חשבון ותחכה לתשובה.

  2. לאחר שיקליד השחקן את תשובתו תאמר לו הדמות אם השיב נכון או טעה.

רמז: יש להיעזר בבלוקים הבאים ובבלוקים נוספים לפי הצורך.

فصل 5 – تحدي 1 – شروط  REMIX

في هذا التحدي عليك تعديل لعبة قائمة.

العب اللعبة التي على الشمال, في اللعبة سيتم سؤالك سؤال وعليك كتابة  الاجابة في المكان المناسب.

 قم بتحسين اللعبة التي في الرابط بحسب التعليمات التالية:

1. عند النقر على الشخصية سوف تسال سؤال حساب وتنتظر الاجابة.

2. بعد ان يقوم اللاعب بادخال الاجابة ستقول له الشخصية هل الاجابة صحيحة ام مخطئة.

رمز: يجب الاستعانة بالبلوكات الاتية وبلوكات اخرى بحسب الحاجة.

אתגר ד' - 2 - סופר הקלקות

שחק במשחק שמשמאל: הקלק על הפרפר וראה מה קורה.

הנחיות:

  1. באתגר זה עליך ליצור משחק חדש כמו זה ששיחקת בו עכשיו.

  2. יש במשחק דמות של פרפר

  3. בתחילת המשחק הפרפר מבקש לדעת את שם השחקן

  4. לאחר שהשחק רושם את שמו, השם מוצג במשתנה

  5. לאחר מכן הפרפר קופץ למקום אקראי כל 2 שניות

  6. כל הקלקה על הפרפר מעלה את משתנה ההקלקות ב-1

 

רמזים:

במשחק דמות אחת ו-1 משתנים אותם עליך לייצר לבד.

אתגר ה' - 3 - רוץ לעולמים

באתגר זה עליך ליצור משחק חדש.

 

הפעל את המשחק שמשמאל. ראה שהחתול רץ כל הזמן.

הנחיות:

  • צור משחק דומה לזה למשחק משמאל
     

רמזים:

  1. יש להשתמש בלולאת לעולמים
     

אתגר ה' - 2 - איפה המטוס?

באתגר זה עליך ליצור משחק כמו המשחק משמאל.

 

שלב 1 - התנסות במשחק

שחק במשחק משמאל על ידי לחיצה על מקש רווח.

בלחיצה על מקש רווח החתול מציג היכן המטוס ביחס אליו - המטוס מימין לחתול או משמאל לחתול.

שלב 2 - פיתוח המשחק
  1. הוסף רקע עם שמיים

  2. הוסף את דמות המטוס בשמיים

  3. תכנת את המטוס כך שיטוס בשמיים הלוך וחזור באופן אופקי

  4. ודא שהחתול נמצא באמצע המסך

  5. בלחיצה על מקש רווח יציג החתול בועית דיבור כך שאם המטוס מימין לחתול, תופיע בועית "המטוס מימין", אחרת תופיע בועית "המטוס משמאל"

 

רמזים
  • אפשר להשתמש בדמויות אחרות שאינן מטוס וחתול

  • יש להעזר בידע במערכת צירים ולזכור שבמרכז המסך X=0

  • קיים בלוק מסוג חיישן בעזרתו יודעים מהו ה-X של המטוס

  • קיים בלוק מסוג תנועה בעזרתו יודעים מהו ה-X של החתול

  • יש להשתמש בבלוקים של תנאי ובמפעיל "גדול מ" עבור ההשוואה בין המיקומים של החתול והמטוס

 

 

אתגר ה' - 4 - סופרת לפני השינה

באתגר זה עליך ליצור משחק חדש.

 

הפעל את המשחק שמשמאל. ראה שהלמה סופרת עד 100.

הנחיות:

  • צור משחק דומה לזה למשחק משמאל
     

רמזים:

  1. יש להשתמש בלולאה מבוקרת עד 100

  2. יש להשתמש במשתנה שערכו עולה ב-1 בכל פעולת לולאה

אתגר ה' - 5 - מכושפת עד רווח

באתגר זה עליך ליצור משחק חדש.

 

הפעל את המשחק שמשמאל. ראה שהמכשפה עפה במעגל עד אשר לוחצים על מקש רווח ואז היא עוצרת.

הנחיות:

  • צור משחק דומה לזה למשחק משמאל
     

רמזים:

  1. יש להשתמש בלולאת תנאי

  כל הזכויות שמורות לשמיר יעוץ והדרכה