אתגר ו' - 1 - ספירה

צור משחק ובו דמות שסופרת. היא תתחיל לספור מהמספר 1 וכל מספר יוצג בבועית דיבור למשך שנייה.

בין בועית לבועית תהיה המתנה של 2 שניות.

הספירה תתבצע עד 60 ואחר כך תפסיק.

רמז: יש להיעזר בבלוקים הבאים.

فصل 6 – تحدي 1 – عملية  العد

انشىء لعبة بها شخصية تقوم بالعد. تبدأ بالعد من الرقم 1 وكل رقم يتم عرضه في فقاعة الكلام لمدة ثانية.

 

مدة الانتظار بين فقاعة والاخرى هي 2 ثواني.

العد سيكون حتى ال 60 وبعدها يتوقف.

رمز مساعد : يجب  الاستعانة  بالبلوكات الاتية

אתגר ו' - 2 - משחק ספירה איזוגי

צור משחק ובו דמות שסופרת. היא תתחיל לספור מהמספר 1 וכל מספר יוצג בבועית דיבור למשך שנייה.

בין בועית לבועית תהיה המתנה של 2 שניות.

הספירה תהיה רק של מספרים אי-זוגיים: 5,3,1... 

על הספירה להתבצע לעולמים.

רמז: יש להשתמש במשתנה

فصل 6 – تحدي 2 – لعبة العد الفردي

انشىء لعبة بها شخصية تقوم بالعد, تبدأ بالعد من الرقم 1 وكل رقم يتم عرضه في فقاعة الكلام لمدة ثانية.

 

مدة الانتظار بين فقاعة والاخرى هي 2 ثواني.

عملية العد تكون فقط للاعداد الفردية :1,3,5.

على عملية العد ان تستمر كل الوقت.

رمز مساعد: يجب استعمال متغير.

אתגר ז' - 1 - משתנה ענן

צור משחק הסופר כמה הקלקות נעשו על החיפושית במשחק בכל הזמנים.

רמזים:

1. יש להיעזר במשתנה ענן.

2. אין לאתחל את המשתנה בתחילת המשחק.

אתגר ח' - 1 - האם באמצע

צור משחק הבודק אם הדמות באמצע.

אם הדמות באמצע תופיע בועית "אני באמצע"

אם הדמות לא תופיע בועית "אני לא באמצע"

רמזים:

1. יש להיעזר באופרטור "וגם".

2. להיות באמצע פירושו שהמיקום בציר X הוא 0 וגם בציר Y המיקום הוא 0.

אתגר ט' - 1 - גם A וגם B

צור משחק הבודק אם המקשים A וגם B לחוצים באותו הזמן.

רמזים:

1. יש להיעזר בתנאי מכונן.

2. יש להעזר בלולאת עולמים ובחיישני בדיקת לחיצה על מקשים

אתגר י' - 1 - כדור לקצה

צור משחק ובו דמות אחת מסוג כדור.

בלחיצה על מקש רווח תנוע הדמות לקצה המסך ותעצור שם בלי לצאת מהמסך. 

רמז: אלה כל הבלוקים הדרושים.

אתגר י"א - 1 - נחיתה והמראה

צור משחק ובו חללית נמצאת במרכז המסך.

בלחיצה על מקש S תנחת החללית, ובלחיצה על מקש W היא תמריא.

רמזים:

  1. נחיתה תתבצע על ידי תנועה קבועה כלפי מטה.

  2. המראה תתבצע על ידי תנועה קבועה כלפי מעלה.

  3. עם הבלוקים הבאים אפשר ליצור את הנחיתה.

    1. בלוק 'קפוץ אל...' דרוש בתום הנחיתה כדי שהחללית תעלה מעט למעלה ולא תיגע בקצה. כך תתאפשר המראה מאוחרת יותר.

فصل 11 – تحدي 1 – هبوط واقلاع

انشىء  لعبة فيها سفينة فضائية موجودة في مركز الشاشة.

عند النقر على الزر  s تهبط السفينة وعند النقر على الزرW تقلع السفينة.

رموز مساعدة:

   1. الهبوط يتم بواسطة حركة ثابتة باتجاه الاسفل.

   2. الاقلاع يتم بواسطة حركة ثابتة الى الاعلى.

   3. يمكن انشاء الهبوط مع البلوكات التالية:

         1. البلوك " اقفز الى" مطلوب في نهاية الهبوط كي تصعد السفينة قليلا الى الاعلى ولا تصل الى الطرف, هكذا يمكنها الهبوط في مرحلة متاخرة اكثر.

אתגר י"א - 2 - נחיתה והמראה לפי תור

צור משחק ובו חללית ומכשפה בחלל.

 

בלחיצה על מקש S החללית תנחת החללית ולאחר שהיא תנחת החללית, ולאחר שהיא תנחת גם המכשפה תנחת (הן ינועו זו אחר זו).

 

בלחיצה על מקש W החללית תמריא ולאחר שהיא תמריא אז תמריא המכשפה (הן ינועו אחת אחרי השנייה).

فصل 11 – تحدي 2 – اقلاع وهبوط بحسب الترتيب

انشىء لعبة فيها سفينة فضائية وساحرة في الفضاء.

عند النقر على الزر S تهبط  السفينة الفضائية  وبعدها تهبط الساحرة  ( واحدة وراء الاخرى).

عند النقر على الزر w تقلع السفينة الفضائية وبعدها تقلع الساحرة ( واحدة وراء الاخرى).

אתגר י"א - 3 - תנועה אל...

צור משחק ובו דמות אחת.

כאשר יתחיל השחקן את המשחק (לחיצה על הדגל הירוק), תזוז הדמות לכיוון העכבר ותעקוב אחריו.

תרגיל למתקדמים:

צור עוד דמות. הדמות תזוז לכיוון סמן העכבר רק בהקלקה על העכבר.

فصل 11 – تحدي 3 – حركة الى ....

انشىء لعبة  فيها  شخصية واحدة.

عندما يبدا اللاعب باللعبة ( النقر على العلم الاخضر ) , تتحرك الشخصية باتجاه الفارة وتمشي وراءه.

 

تمرين للمتقدمين:

انشىء  شخصية اضافية, الشخصية تتحرك باتجاه مؤشر الفارة  فقط عند النقر على الفارة

אתגר י"א - 4 - קפיצה במקום

צור משחק ובו דמות אחת.

השחקן ישלוט על תנועת הדמות בעזרת מקש הרווח. 

כאשר ילחץ על מקש הרווח תקפוץ הדמות למעלה ולאחר מכן תרד חזרה למטה.

רמז: יש להשתמש בשתי לולאות, אחת לעלייה ואחת לירידה.

תרגיל למתקדמים:

הוסף עוד דמות. גרום לה לקפוץ לגובה גדול פי פי 2 מגובה הקפיצה של הדמות הראשונה.

فصل 11 – تحدي 4 – قفز في المكان

انشىء لعبة بها شخصية واحدة.

 اللاعب يتحكم بحركة الشخصية بواسطة مفتاح المسافة.

 عندما ننقر على مفتاح المسافة تقفز الشخصية للاعلى وبعدها تعود للاسفل.

 

رمز مساعد: يجب استخدام  عقدتين, واحدة للصعود  وواحدة للنزول.

 

تمرين للمتقدمين:

 اضف شخصية اخرى, اجعلها تقفز قفزة اكبر بمرتين من قفزة الشخصية الاولى.

אתגר י"א - 5 - אסור לגעת בדג

צור פרויקט ובו חתול אחד ו-3 דגים.

החתול, באופן תמידי, יגלוש למקום אקראי במשך חצי שנייה ואז יבדוק אם הוא נוגע באחד מהדגים.

אם הוא נוגע בדג אז יגיד שנגע בדג ויחזור לאמצע.

רמזים:

  1. יש להשתמש בבלוק לעולמים.

  2. יש להשתמש ב-3 בלוקים של אם..אז.. (אחד לכל דג)

  3. יש להתשמש בפרוצדורה. דוגמא למטה "התנגשות בדג"

תרגיל למתקדמים:

הוסף משתנה "פסילות" הסופר נגיעות בדג

  כל הזכויות שמורות לשמיר יעוץ והדרכה