אתגרים בסקרץ' - אתגרי תנאים חלק 2
אתגר 6 - איפה המטוס?
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
בלחיצה על מקש רווח החתול מציג היכן המטוס ביחס אליו - המטוס מימין לחתול או משמאל לחתול
שלב 2 - תיאור המשחק הנדרש
-
יש ליצור משחק דומה
-
במשחק יהיו שתי דמויות: חתול ומטוס
-
יש להוסיף רקע עם שמיים
-
יש לתכנת את המטוס כך שיטוס בשמיים הלוך וחזור באופן אופקי
-
יש לוודא שהחתול נמצא באמצע המסך
-
בלחיצה על מקש רווח יציג החתול בועית דיבור המדווחת על מיקום המטוס ביחס לחתול: 'המטוס מימין' או 'המטוס משמאל'
-
רמזים:
-
אפשר להשתמש בדמויות אחרות שאינן מטוס וחתול
-
יש להיעזר בידע במערכת צירים ולזכור שבמרכז המסך X=0
-
קיים בלוק מסוג חיישן בעזרתו יודעים מהו ה-X של המטוס
-
קיים בלוק מסוג תנועה בעזרתו יודעים מהו ה-X של החתול
-
יש להשתמש בבלוקים של תנאי ובמפעיל "גדול מ" עבור ההשוואה בין המיקומים של החתול והמטוס
שלב 3 - יצירת הפרויקט
-
יש להיכנס לסקרץ' וליצור פרויקט חדש בשם "איפה המטוס"
-
יש לתכנת את הדמות לפי ההנחיות שבתיאור המשחק
אתגר 7 - משתנה ענן
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
יש ללחוץ על דמות החיפושית עם העכבר
-
ניתן לראות שהמונה סופר מספר הקלקות בכל הזמנים
שלב 2 - תיאור המשחק
-
יש ליצור משחק דומה
-
במשחק תהיה דמות אחת
-
המשחק יספור כמה הקלקות נעשו על החיפושית במשחק בכל הזמנים
-
רמזים:
-
יש להיעזר במשתנה ענן
-
אין לאתחל את המשתנה בתחילת המשחק
שלב 3 - יצירת הפרויקט
-
יש להיכנס לסקרץ' וליצור פרויקט חדש בשם "משתנה ענן"
-
יש לתכנת את הדמות לפי ההנחיות שבתיאור המשחק
אתגר 8 - גם A וגם B
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
כאשר המקשים A ו-B לחוצים יחד תופיע בועית מתאימה
שלב 2 - תיאור המשחק הנדרש
-
יש ליצור משחק דומה הבודק אם המקשים A וגם B לחוצים באותו הזמן
-
רמזים:
-
יש להיעזר בתנאי מכונן
-
יש להיעזר בלולאת עולמים וחיישני בדיקת לחיצה על מקשים
שלב 3 - יצירת הפרויקט
-
יש להיכנס לסקרץ' וליצור פרויקט חדש בשם "גם וגם"
-
יש לתכנת את הדמות לפי ההנחיות שבתיאור המשחק
אתגר 9 - הקלקות ונגיעות
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
יש להקליק על החתול ועל מקום אקראי במסך
-
ניתן לראות שלדמויות מופיעות בועיות בהתאם
שלב 2 - תיאור המשחק הנדרש
-
יש ליצור משחק דומה
-
במשחק יהיו שתי דמויות: חתול וכדור
-
החתול לא יזוז והכדור יגלוש כל שנייה למקום אקראי אחר
-
אם הכדור יגע בחתול הוא יציג בועית דיבור 'נגעתי בחתול'
-
אם השחקן יקליק על החתול אז החתול יציג 'הקליקו עליי'
-
אם השחקן יקליק בכל מקום אז החתול יציג 'הקליקו על המסך'
רמז: יש להיעזר בחיישנים, בלוק 'אם.. אז..' ובלוק 'כאשר
לוחצים על הבמה'
שלב 3 - יצירת הפרויקט
-
יש להיכנס לסקרץ' וליצור פרויקט חדש בשם "הקלקות ונגיעות"
-
יש לתכנת את הדמות לפי ההנחיות שבתיאור המשחק
אתגר 10 - לצייר בצבעים
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
יש ללחוץ על מקשי החיצים ולצייר עם העיפרון
-
ניתן לראות שבלחיצה על מספרים 1 עד 6 צבעי העיפרון יתחלפו
-
יש ללחוץ על רווח למחיקת הציור
שלב 2 - תיאור המשחק הנדרש
-
יש ליצור משחק דומה
שלב 3 - יצירת הפרויקט
-
יש להיכנס לסקרץ' וליצור פרויקט חדש בשם "לצייר בצבעים"
-
יש לתכנת את הדמות לפי ההנחיות שבתיאור המשחק