top of page
AI human.jpg
אולימפיאדת קיימה למחוננים.png

על התוכנית

אולימפיאדת קיימה למחוננים היא תוכנית להעצמה, השראה וחשיפה של לומדים צעירים ליעדים גלובאליים של פיתוח בר-קיימה. בלמידה הרב תחומית חושבים, מבינים ויוצרים טכנולוגיות דיגיטלית המהווה פתרונות לוקאליים לבעיות גלובאליות למען עולם טוב יותר.

מקצועות המדעים והטכנולוגיה נלמדים לרוב בנפרד, אולם ישנה גישה התומכת בלמידה שלהם כתחום יחיד. כך בתוכנית המתקיימת בכיתות ה-ו במרכזי מחוננים מתמודדים התלמידים במשימות אתגר המשלבות את המקצועות הללו.

המודל

הלמידה היא בשיטת הגילוי המודרך (Guided Discovery Learning) בה המורים מנחים את התלמידים במגוון משימות, בסיוע עזרי למידה המסייעים לתלמידים בחקר וגילוי עצמי. שיטת הוראת התוכנית מכירה בכך שהמרכיבים החברתיים-רגשיים (SEL) הם קריטיים לתהליך הלמידה וכאן תרומתם המכרעת של המורים.

התוכנית פתוחה להרשמה קבוצות מכיתות ה או ו ממרכזי מחוננים.
 

במשימות התלמידים פותרים בעיות בתחום המדעים, והקוד תוך שימוש במיומנויות החשיבה המחשובית (Computational Thinking) אותם הם לומדים להכיר באופן הדרגתי לאורך השנה.
 

תפקיד המורה להנחות את הלומדים, לסייע להם בהתמודדות בעבודת הצוות, ולייצר סדירויות בקבוצה כדי לסיים את המשימות באיכות ובזמן. המורה לא נדרש להיות מומחה תוכן באף אחד מתחומי התוכנית. כמו כן, אין המורה כותב או בודק את עבודות התלמידים, על כך אמונים צוות התוכנית המורכב ממומחי תוכן, תהליך ופדגוגיה.

במהלך השנה (30 מפגשים) כל קבוצה נפגשת שעתיים ועובדת על המשימות הכוללת:
4 משימות עומק (2 בסמסטר) שכל אחת נמשכת כ- 6 שבועות. כל קבוצה מגישה פתרון ומקבלת משוב מהמומחים.
2 אירועי תחרות (1 בסמסטר) הנמשכים 4 שעות. כל קבוצה מגישה פתרון ומקבלת ניקוד מהמומחים.
2 הרצאות ההעשרה (1 בסמסטר) המיועדות לתלמידים, הורים ומורים ומתקיימות בערב בזום.

 

מורים מספרים

"זה מפגש שבו אני מיישמת את כל הכלים שבעיני הם תמצית ההוראה: לייצר מוטיבציה אצל הילדים, להניע, ללמד יכולת ארגון וסדר, לייצר חיבור חברתי, לסקרן, לאתגר, ללמד לא להתייאש עד שמשיגים את המטרה, להאמין בעצמם ו... ללמד אותי. זה השיעור היחידי שבו אני לומדת יחד עם הילדים את הנושאים."

"מאוד נח להשתמש בחומרים באתר U IN GAME. התלמידים מעורבים ופעילים בשעורים וחווים תחושות הצלחה. אני צריכה להתמקד בהנחייה וגיבוש וכל היתר אני מקבלת מוכן"

"רוצה להחמיא למארגנים על המשימה האחרונה ובעיקר על האתגר ששילב קוד ומתמטיקה שגרם לי הנאה רבה. היה תענוג עבורי כמורה שמוביל קבוצה, לראות את התלמידים שעבדו, לא הירפו ולא הסכימו להגיש לפני שהצליחו לסיים לפצח אותה. היה לי מאוד כיף לראות את המסירות שלהם."

"וואו, איזו אנרגיה יש פה בכיתה אחרי יום התחרות. חייבת לשתף: הילדים באקסטזה מדברים על האתגרים שפתרו וכבר מחכים לתחרות הבאה. הם באמת התאמצו, שיתפו פעולה, ויצאו בתחושה מצוינת. כל כך מרשים בעיניי לראות אותם לומדים באופן עצמאי, מתגברים על קשיים רגשיים ועוד נהנים מזה."

"ההורים שולחים לי הודעות כמה מעניין היה להם בהרצאת ההעשרה הערב. הם עכשיו עושים דיונים עם הילדים על התוכן ככה שזה ממשיך ללוות אותם. ההרצאות המשותפות הן בונוס מאוד גדול בתוכנית לדעתי."

יעדים עולמיים

בתוכנית האולימפיאדה עוסקים בהבנה מעמיקה וקידום פתרונות ליעדי ה-SDG. ייעדי הפיתוח בר קיימה (SDG) הם התוכנית המשותפת של העולם לצמצם את העוני, אי השוויון ולהגן על כדור הארץ. הם אומצו על ידי כל 193 המדינות החברות באו"ם ומהווים גישה הוליסטית לאתגרים המרכזיים של האנושות במנעד רחב של נושאים חברתיים, כלכליים וסביבתיים בהיבט העולמי והמקומי.

sdg un logo 2.jpg

עלינו

שמיר יעוץ והדרכה מתמקדת בטיפוח מיומנויות פתרון בעיות מסוג חשיבה מחשובית בקרב תלמידים ומורים לצד יכולות חברתיות ורגשיות (SEL). החברה פועלת במרכזי מחוננים מזה עשור שנים ועובדת בשיתוף האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך בישראל. בנוסף, מעניקה שירות לעיריות ובתי ספר בפריסה ארצית באמצעות תחרויות אתגר ותכנים מקוונים. החברה מפתחת את אתר תוכן U IN GAME, מאושר משרד החינוך ללימודי יצירה טכנולוגית דיגיטלית.

אביחי גוטליב | 058-4677277

גלעד שמיר | 054-4486268 | uingame@uingame.co.il

bottom of page