אתגרים בסקרץ' - לולאות חלק 2
אתגר 6 - נחיתה והמראה
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
בלחיצה על מקש S תנוע החללית כלפי מטה עד שתנחת
-
בלחיצה על מקש W תנוע החללית כלפי מעלה
שלב 2 - תיאור המשחק הנדרש
-
יש ליצור משחק דומה, בו דמות החללית תהיה במרכז המסך
-
רמז: עם הבלוקים הבאים אפשר ליצור את הנחיתה:
בלוק 'קפוץ אל...' דרוש בתום הנחיתה כדי שהחללית תעלה מעט למעלה ולא תיגע בקצה. כך תתאפשר המראה מאוחרת יותר.
שלב 3 - יצירת הפרויקט
-
יש להיכנס לסקרץ' וליצור פרויקט חדש בשם "נחיתה והמראה"
-
יש לתכנת את הדמות לפי ההנחיות שבתיאור המשחק




אתגר 7 - צייר אחרי
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
יש ללחוץ על מקש רווח ואז ניתן לראות שהדמות עוקבת אחרי סמן העכבר ומציירת בצבעים
שלב 2 - תיאור המשחק הנדרש
-
יש ליצור משחק דומה בו הדמות תזוז לכיוון מצביע העכבר ותצייר בצבעים
-
הדגל הירוק ישמש לאתחול המשחק ומחיקת הציור
שלב 3 - יצירת הפרויקט
-
יש להיכנס לסקרץ' וליצור פרויקט חדש בשם "צייר אחרי"
-
יש לתכנת את הדמות לפי ההנחיות שבתיאור המשחק



אתגר 8 - ציפור בכלוב
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
יש ללחוץ על מקשי החיצים ולראות שהציפור יכולה לעוף רק בתוך הכלוב
שלב 2 - תיאור המשחק הנדרש
-
יש ליצור משחק דומה בו הדמות תזוז עם החיצים ותחזור למרכז בנגיעה בגבולות הכלוב
שלב 3 - יצירת הפרויקט
-
יש להיכנס לסקרץ' וליצור פרויקט חדש בשם "ציפור בכלוב"
-
יש לתכנת את הדמות לפי ההנחיות שבתיאור המשחק



אתגר 9 - תפוס את החללית - REMIX
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
ניתן לראות שהחתול רץ ימינה והחללית טסה לכיוונו
-
יש ללחוץ על החיצים ולראות מה קורה לחתול
-
כשהחללית תיגע בחתול, תופיע בועית דיבור בהתאם והמשחק יסתיים
שלב 2 - הנחיות לשיפור
-
יש להוסיף קוד לדמות החללית כך שהיא תמיד תתחיל לטוס מימין לשמאל
-
אם החללית תיגע בקצה המסך היא תחזור לצד ימין בגובה אקראי
-
אם החללית תיגע בחתול תופיע בועית דיבור "I DID IT" והחללית תגלוש למיקום אקראי במשך 10 פעמים ולאחר מכן המשחק יסתיים
שלב 3 - יצירת הפרויקט
-
יש להיכנס לפרויקט בלחיצה על הכפתור הבא ולבצע את השיפור הנדרש


