אתגר "תכנת לשחק" - PROGRAM TO PLAY

הסבר כללי


המשחק הזה שונה ממשחקים רגילים, כי השחקן לא שולט על הדמות עם מקשים או עכבר, אלא על ידי תכנות בסביבת סקרץ'.
משחק זה מהווה הזדמנות לאפשר לתלמידים צעירים לעסוק בפעילות המשלבת תכנות תוך כדי משחק.

תלמיד יקר, עקוב אחר הצעדים הבאים כדי ללמוד מה נדרש ממך.

צעד 1

הפעל את המשחק הבא וראה מה הדמות עושה.

שים לב שבשלב 3 הדמות הלבנה עוצרת ולא ממשיכה.

צעד 2 - תכנת את הדמות הלבנה

יש לתכנת את הדמות הראשית (בעלת מראה של ריבוע לבן) בעזרת בלוקים מוכנים מראש (סגולים).

כדי לפתוח את הפרויקט ולהתחיל לתכנת לחץ על הכפתור למטה.

הנחייה: עליך לתכנת את הדמות לעבור את כל השלבים.

רמזים:

  1. עבור אל הבמה וראה את הרקעים במשחק - כל רקע מייצג שלב במשחק.

  2. למד מהתסריטים הקיימים של הדמות הלבנה.

  3. במהלך הפעלת המשחק ניתן לעבור שלב אחד קדימה על ידי לחיצה על מקש רווח.

  4. נדרש חשבון סקרץ' כדי שהשינויים ישמרו.

  5. אפשר לצפות בסרטוני הדרכה שבהמשך דף זה.

 

בהצלחה!!!

צעד 3 - הוסף שלבים למשחק

כל שלב במשחק שייך לאחד משני סוגים:

  1. שלב קל - עם ריבועים ירוקים בלבד

  2. שלב קשה - עם ריבוע אדום

הנחייה: עליך להוסיף שלבים למשחק, רצוי משני הסוגים. הוספת שלב כוללת את הפעולות הבאות:

  1. הוספת רקע לבמה על ידי שכפול רקע קיים ועריכה שלו. מומלץ להוסיף את הרקע כך שיהיה שלב אחרון

  2. תכנות הבמה (רק עבור שלב ירוק)

  3. תכנות הדמות האדומה 

  4. תכנות הדמות הלבנה. את הדמות הלבנה יש לשנות רק עבור הוספת פתרון לשלב

רמזים:

  1. למד מהתשריטים הקיימים.

  2. אפשר לצפות בסרטוני הדרכה שבהמשך דף זה כדי ללמוד איך להוסיף שלבים.

 

בהצלחה!!!

פתרון


הפתרון מוצג כאן ב-2 דרכים

דרך 1 - צפייה בהתקדמות הדמות בכל השלבים

דרך 2 - כניסה לפרויקט סקרץ אשר מציג את כל השלבים ואותו אפשר להמשיך לפתח

  כל הזכויות שמורות לשמיר יעוץ והדרכה