אתגרים בסקרץ' - אתגרי תנאים חלק 1
אתגר 1 - נגיעה באדום
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
ניתן לראות שהבלון הכחול עולה למעלה וכאשר הוא נוגע בקו האדום הוא קופץ לתחתית המסך
שלב 2 - תיאור המשחק הנדרש
-
יש לתכנת במשחק דמות אחת
-
דמות הבלון תזוז כלפי מעלה ללא הפסקה
-
כאשר הבלון יגע בצבע אדום הוא יקפוץ לתחתית המסך
-
רמזים:
-
יש להשתמש בבלוק "לעולמים" ובבלוק "אם... אז..."
-
יש להשתמש בחיישן הבודק נגיעה בצבע אדום
שלב 3 - שיפור למתקדמים
-
גרום לבלון לקפוץ למקום אקראי לאחר נגיעה באדום
שלב 4 - יצירת הפרויקט
-
יש להיכנס לסקרץ' וליצור פרויקט חדש בשם "נגיעה באדום"
-
יש לתכנת את הדמות לפי ההנחיות שבתיאור המשחק
אתגר 2 - באיזה חלק אני
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
יש לשחק בעזרת חצי המקלדת ומקש רווח
-
ניתן לראות שבלחיצה על מקש רווח, הדמות מציגה בועית דיבור עם הודעה על המיקום שלה - מעל המרכז או מתחת למרכז.
שלב 2 - תיאור המשחק הנדרש
-
יש ליצור משחק דומה
-
יש לתכנת במשחק דמות אחת
-
רמזים:
-
יש להשתמש בבלוק לולאת לעולמים
-
יש להשתמש בבלוק תנאי "אם... אז...אחרת..."
-
יש להשתמש בבלוק כחול בשם "מיקום על ציר Y"
שלב 3 - יצירת הפרויקט
-
יש להיכנס לסקרץ' וליצור פרויקט חדש בשם "באיזה חלק אני"
-
יש לתכנת את הדמות לפי ההנחיות שבתיאור המשחק
אתגר 3 - משתנה סופר נגיעות
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
ניתן לראות שהבלון הכחול עולה למעלה וכאשר הוא נוגע בקו האדום הוא קופץ לתחתית המסך
-
בכל נגיעה בקו האדום עולה באחד מונה הנגיעות
שלב 2 - תיאור המשחק הנדרש
-
יש ליצור משחק דומה
-
יש לתכנת כך שדמות הבלון תזוז כלפי מעלה ללא הפסקה
-
כאשר הבלון יגע בצבע אדום, הוא יקפוץ לתחתית המסך
-
כאשר הבלון יגע בצבע אדום, יעלה באחד מונה הנגיעות
-
רמז:
-
יש ליצור משתנה לדמות הבלון בלבד
שלב 3 - שיפור למתקדמים
-
יש להוסיף למשחק בלון נוסף בצבע אחר אשר מתנהג כמו הבלון האדום
-
כל בלון יזוז במהירות אחרת
-
לכל בלון יהיה משתנה משלו המונה את מספר הנגיעות
שלב 4 - יצירת הפרויקט
-
יש להיכנס לסקרץ' וליצור פרויקט חדש בשם "סופר נגיעות"
-
יש לתכנת את הדמות לפי ההנחיות שבתיאור המשחק
אתגר 4 - תנאים - REMIX
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
השחקן מתבקש לענות על השאלה שהוצגה ולכתוב את התשובה במקום המתאים
-
לאחר ההתנסות יש לעבור לשלב הבא ולשפר את המשחק
שלב 2 - הנחיות שיפור
-
יש לתכנת את המשחק כך שבלחיצה על הדמות היא תשאל שאלת חשבון ותחכה לתשובה
-
לאחר שיקליד השחקן את תשובתו תאמר לו הדמות אם השיב נכון או טעה
-
רמז: יש להיעזר בבלוקים הבאים ובבלוקים נוספים לפי הצורך
שלב 3 - כניסה
-
יש להיכנס לפרויקט בלחיצה על הכפתור הבא ולבצע את השיפור הנדרש
אתגר 5 - האם באמצע
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
יש לשחק בעזרת חצי המקלדת ומקש רווח
-
ניתן לראות שבלחיצה על מקש רווח, הדמות מציגה בועית דיבור עם הודעה על המיקום שלה - באמצע או לא באמצע
שלב 2- תיאור המשחק הנדרש
-
יש ליצור משחק דומה
-
במשחק תהיה דמות אחת
-
הדמות תזוז עם חצי המקלדת
-
בלחיצה על מקש רווח תתבצע בדיקה האם הדמות באמצע המסך ותופיע בועית בהתאם למיקום: 'אני באמצע' או 'אני לא באמצע'
-
רמזים:
-
יש להיעזר באופרטור 'וגם'
-
אמצע פירושו שהמיקום בציר X הוא 0 וגם בציר Y המיקום הוא 0
שלב 3 - יצירת הפרויקט
-
יש להיכנס לסקרץ' וליצור פרויקט חדש בשם "האם באמצע"
-
יש לתכנת את הדמות לפי ההנחיות שבתיאור המשחק