אתגרים בסקרץ' - משפטי תנאי

אתגר 1 - נגיעה באדום

באתגר זה עליך ליצור משחק כמו זה שבצד שמאל.

ראשית, הפעל את המשחק שמשמאל וצפה בבלון הכחול.

הנחיות לפיתוח המשחק:

  1. הבלון זז כל הזמן כלפי מעלה

  2. כאשר הבלון נוגע בצבע האדום הוא קופץ לתחתית המסך.

רמזים:

  1. יש להתשמש בבלוק "לעולמים" ובבלוק "אם... אז..."

  2. יש להתשמש בחיישן הבודק נגיעה בצבע אדום

 

תרגיל למתקדמים:

גרום לבלון לקפוץ למקום אקראי לאחר נגיעה באדום.

אתגר 2 - באיזה חלק אני

1. הפעלת המשחק

הפעל את המשחק בעזרת חצי המקלדת ומקש רווח.

שים לב שבלחיצה על מקש רווח הדמות מציגה בועית דיבור עם הודעה על המיקום שלה - מעל המרכז או מתחת למרכז.

 

2. הנחיות לפיתוח המשחק:

  1. צור משחק כמו זה שבצד שמאל

  2. רמזים:

  • יש להתשמש בבלוק לולאת לעולמים

  • יש להשמש בבלוק תנאי "אם... אז...אחרת..."

  • יש להתשמש בבלוק כחול בשם "מיקום על ציר Y"

 

אתגר 3 - משתנה סופר נגיעות

באתגר זה עליך ליצור משחק כמו זה שבצד שמאל. ראשית, הפעל את המשחק שמשמאל: צפה מה קורה וראה שהמשחק מציג כמה פעמים נוגע הבלון בקו האדום.

הנחיות לפיתוח המשחק:

  1. הבלון זז כל הזמן כלפי מעלה

  2. כאשר הבלון נוגע בצבע האדום הוא קופץ לתחתית המסך

  3. כאשר הבלון נוגע בצבע האדום עולה באחד סופר הנגיעות

רמזים:

  1. יש ליצור משתנה לדמות הבלון בלבד

תרגיל למתקדמים:

הוסף למשחק בלון נוסף בצבע אחר אשר מתנהג כמו הבלון האדום. השוני בין הבלונים יהיה במהירות ושלכל אחד יהיה משתנה משלו לספור את מספר הנגיעות.

 

אתגר 4 - תנאים - REMIX

באתגר זה עליך לערוך משחק קיים.

שחק במשחק שמשמאל. במשחק תישאל שאלה ותתבקש להשיב תשובה שאותה תכתוב במקום המתאים.

שפר את המשחק על פי הנחיות אלה:

  1. בלחיצה על הדמות היא תשאל שאלת חשבון ותחכה לתשובה.

  2. לאחר שיקליד השחקן את תשובתו תאמר לו הדמות אם השיב נכון או טעה.

רמז: יש להיעזר בבלוקים הבאים ובבלוקים נוספים לפי הצורך.

4 – شروط  REMIX

في هذا التحدي عليك تعديل لعبة قائمة.

العب اللعبة التي على الشمال, في اللعبة سيتم سؤالك سؤال وعليك كتابة  الاجابة في المكان المناسب.

 قم بتحسين اللعبة التي في الرابط بحسب التعليمات التالية:

1. عند النقر على الشخصية سوف تسال سؤال حساب وتنتظر الاجابة.

2. بعد ان يقوم اللاعب بادخال الاجابة ستقول له الشخصية هل الاجابة صحيحة ام مخطئة.

رمز: يجب الاستعانة بالبلوكات الاتية وبلوكات اخرى بحسب الحاجة.

אתגר 5 - האם באמצע

צור משחק הבודק אם הדמות באמצע המסך.

אם הדמות באמצע תופיע בועית "אני באמצע"

אם הדמות לא תופיע בועית "אני לא באמצע"

רמזים:

1. יש להיעזר באופרטור "וגם".

2. להיות באמצע פירושו שהמיקום בציר X הוא 0 וגם בציר Y המיקום הוא 0.

אתגר 6 - איפה המטוס?

באתגר זה עליך ליצור משחק כמו המשחק משמאל.

 

שלב 1 - התנסות במשחק

שחק במשחק משמאל על ידי לחיצה על מקש רווח.

בלחיצה על מקש רווח החתול מציג היכן המטוס ביחס אליו - המטוס מימין לחתול או משמאל לחתול.

שלב 2 - פיתוח המשחק
  1. הוסף רקע עם שמיים

  2. הוסף את דמות המטוס בשמיים

  3. תכנת את המטוס כך שיטוס בשמיים הלוך וחזור באופן אופקי

  4. ודא שהחתול נמצא באמצע המסך

  5. בלחיצה על מקש רווח יציג החתול בועית דיבור כך שאם המטוס מימין לחתול, תופיע בועית "המטוס מימין", אחרת תופיע בועית "המטוס משמאל"

 

רמזים
  • אפשר להשתמש בדמויות אחרות שאינן מטוס וחתול

  • יש להעזר בידע במערכת צירים ולזכור שבמרכז המסך X=0

  • קיים בלוק מסוג חיישן בעזרתו יודעים מהו ה-X של המטוס

  • קיים בלוק מסוג תנועה בעזרתו יודעים מהו ה-X של החתול

  • יש להשתמש בבלוקים של תנאי ובמפעיל "גדול מ" עבור ההשוואה בין המיקומים של החתול והמטוס

 

 

אתגר 7 - משתנה ענן

צור משחק הסופר כמה הקלקות נעשו על החיפושית במשחק בכל הזמנים.

רמזים:

1. יש להיעזר במשתנה ענן.

2. אין לאתחל את המשתנה בתחילת המשחק.

אתגר 8 - גם A וגם B

צור משחק הבודק אם המקשים A וגם B לחוצים באותו הזמן.

רמזים:

1. יש להיעזר בתנאי מכונן.

2. יש להעזר בלולאת עולמים ובחיישני בדיקת לחיצה על מקשים

אתגר 9 - הקלקות ונגיעות

צור משחק כמו זה משמאל.

רמזים:

  1. החתול לא זז והכדור גולש כל שנייה למקום אקראי אחר

  2. אם הכדור נוגע בחתול הוא מציג בועית דיבור "נגעתי בחתול"

  3. אם השחקן מקליק על החתול אז החתול יציג "הקליקו עליי"

  4. אם השחקן מקליק בכל מקום אז החתול יציג "הקליקו על המסך"

  5. יש להיעזר בחיישנים, בלוק "אם.. אז.." ובלוק "חכה עד ש.."

 

  כל הזכויות שמורות לשמיר יעוץ והדרכה