אתגרים בסקרץ' - לולאות

אתגר 1 - תנועה אל...

צור משחק ובו דמות אחת.

כאשר יתחיל השחקן את המשחק (לחיצה על הדגל הירוק), תזוז הדמות לכיוון העכבר ותעקוב אחריו.

תרגיל למתקדמים:

צור עוד דמות. הדמות תזוז לכיוון סמן העכבר רק בהקלקה על העכבר.

1 – حركة الى ....

انشىء لعبة  فيها  شخصية واحدة.

عندما يبدا اللاعب باللعبة ( النقر على العلم الاخضر ) , تتحرك الشخصية باتجاه الفارة وتمشي وراءه.

 

تمرين للمتقدمين:

انشىء  شخصية اضافية, الشخصية تتحرك باتجاه مؤشر الفارة  فقط عند النقر على الفارة

אתגר 2 - רוץ לעולמים

באתגר זה עליך ליצור משחק חדש.

 

הפעל את המשחק שמשמאל. ראה שהחתול רץ כל הזמן.

הנחיות:

  • צור משחק דומה לזה למשחק משמאל
     

אתגר 3 - מצייר במעגלים - REMIX

הפעל את המשחק שמשמאל על ידי לחיצה על מקש רווח.

ראה שדג אחד מצייר עיגול והדג השני לא מצייר בכלל.

עליך לשפר את המשחק על פי הוראות אלה:

  1. גרום לדג שלא מצייר כשהוא זז כן לצייר (כמו הדג המצייר)

  2. על הדג לצייר כל פעם בצבע אחר

 

רמזים:

 

יש להוסיף רק בלוקים ירוקים מקטגורית "עט". אין צורך בבלוקים אחרים

אתגר 4 - מכושפת עד רווח

באתגר זה עליך ליצור משחק חדש.

 

הפעל את המשחק שמשמאל. ראה שהמכשפה עפה במעגל עד אשר לוחצים על מקש רווח ואז היא עוצרת.

הנחיות:

  • צור משחק דומה לזה למשחק משמאל
     

רמזים:

  1. יש להשתמש בלולאת תנאי

אתגר 5 - מסירות

צור משחק ובו כדור שנע בין 3 דמויות.

בכל פעם שהכדור יגיע לדמות אחת הוא ימשיך מיד לדמות הבאה. כך ינוע הכדור בין הדמויות לעולמים.

את התנועה שלו הכדור יתחיל לאחר לחיצה על מקש רווח.

5 - تمرير الكرة

انشىء لعبة بها طابة تتحرك بين 3 شخصيات.

في كل مرة تصل الكرة الى شخصية واحدة وهذه الشخصية تمررها للشخصية القادمة, هكذا تنتقل الكرة بين الشخصيات كل الوقت بدون توقف.

حركة الكرة تبدأ بعد الضغط على مفتاح المسافة.

אתגר 6 - נחיתה והמראה

צור משחק ובו חללית נמצאת במרכז המסך.

בלחיצה על מקש S תנחת החללית, ובלחיצה על מקש W היא תמריא.

רמזים:

  1. נחיתה תתבצע על ידי תנועה קבועה כלפי מטה.

  2. המראה תתבצע על ידי תנועה קבועה כלפי מעלה.

  3. עם הבלוקים הבאים אפשר ליצור את הנחיתה.

    1. בלוק 'קפוץ אל...' דרוש בתום הנחיתה כדי שהחללית תעלה מעט למעלה ולא תיגע בקצה. כך תתאפשר המראה מאוחרת יותר.

6 – هبوط واقلاع

انشىء  لعبة فيها سفينة فضائية موجودة في مركز الشاشة.

عند النقر على الزر  s تهبط السفينة وعند النقر على الزرW تقلع السفينة.

رموز مساعدة:

   1. الهبوط يتم بواسطة حركة ثابتة باتجاه الاسفل.

   2. الاقلاع يتم بواسطة حركة ثابتة الى الاعلى.

   3. يمكن انشاء الهبوط مع البلوكات التالية:

         1. البلوك " اقفز الى" مطلوب في نهاية الهبوط كي تصعد السفينة قليلا الى الاعلى ولا تصل الى الطرف, هكذا يمكنها الهبوط في مرحلة متاخرة اكثر.

  כל הזכויות שמורות לשמיר יעוץ והדרכה