אתגרים בסקרץ' - לולאות
אתגר 1 - תנועה אל...
צור משחק ובו דמות אחת.
כאשר יתחיל השחקן את המשחק (לחיצה על הדגל הירוק), תזוז הדמות לכיוון העכבר ותעקוב אחריו.
תרגיל למתקדמים:
צור עוד דמות. הדמות תזוז לכיוון סמן העכבר רק בהקלקה על העכבר.

1 – حركة الى ....
انشىء لعبة فيها شخصية واحدة.
عندما يبدا اللاعب باللعبة ( النقر على العلم الاخضر ) , تتحرك الشخصية باتجاه الفارة وتمشي وراءه.
تمرين للمتقدمين:
انشىء شخصية اضافية, الشخصية تتحرك باتجاه مؤشر الفارة فقط عند النقر على الفارة
אתגר 2 - רוץ לעולמים
באתגר זה עליך ליצור משחק חדש.
הפעל את המשחק שמשמאל. ראה שהחתול רץ כל הזמן.
הנחיות:
-
צור משחק דומה לזה למשחק משמאל


אתגר 3 - מצייר במעגלים - REMIX
הפעל את המשחק שמשמאל על ידי לחיצה על מקש רווח.
ראה שדג אחד מצייר עיגול והדג השני לא מצייר בכלל.
עליך לשפר את המשחק על פי הוראות אלה:
-
גרום לדג שלא מצייר כשהוא זז כן לצייר (כמו הדג המצייר)
-
על הדג לצייר כל פעם בצבע אחר
רמזים:
יש להוסיף רק בלוקים ירוקים מקטגורית "עט". אין צורך בבלוקים אחרים
אתגר 4 - מכושפת עד רווח
באתגר זה עליך ליצור משחק חדש.
הפעל את המשחק שמשמאל. ראה שהמכשפה עפה במעגל עד אשר לוחצים על מקש רווח ואז היא עוצרת.
הנחיות:
-
צור משחק דומה לזה למשחק משמאל
רמזים:
-
יש להשתמש בלולאת תנאי


אתגר 5 - מסירות
צור משחק ובו כדור שנע בין 3 דמויות.
בכל פעם שהכדור יגיע לדמות אחת הוא ימשיך מיד לדמות הבאה. כך ינוע הכדור בין הדמויות לעולמים.
את התנועה שלו הכדור יתחיל לאחר לחיצה על מקש רווח.

5 - تمرير الكرة
انشىء لعبة بها طابة تتحرك بين 3 شخصيات.
في كل مرة تصل الكرة الى شخصية واحدة وهذه الشخصية تمررها للشخصية القادمة, هكذا تنتقل الكرة بين الشخصيات كل الوقت بدون توقف.
حركة الكرة تبدأ بعد الضغط على مفتاح المسافة.


אתגר 6 - נחיתה והמראה
צור משחק ובו חללית נמצאת במרכז המסך.
בלחיצה על מקש S תנחת החללית, ובלחיצה על מקש W היא תמריא.
רמזים:
-
נחיתה תתבצע על ידי תנועה קבועה כלפי מטה.
-
המראה תתבצע על ידי תנועה קבועה כלפי מעלה.
-
עם הבלוקים הבאים אפשר ליצור את הנחיתה.
-
בלוק 'קפוץ אל...' דרוש בתום הנחיתה כדי שהחללית תעלה מעט למעלה ולא תיגע בקצה. כך תתאפשר המראה מאוחרת יותר.
-





6 – هبوط واقلاع
انشىء لعبة فيها سفينة فضائية موجودة في مركز الشاشة.
عند النقر على الزر s تهبط السفينة وعند النقر على الزرW تقلع السفينة.
رموز مساعدة:
1. الهبوط يتم بواسطة حركة ثابتة باتجاه الاسفل.
2. الاقلاع يتم بواسطة حركة ثابتة الى الاعلى.
3. يمكن انشاء الهبوط مع البلوكات التالية:
1. البلوك " اقفز الى" مطلوب في نهاية الهبوط كي تصعد السفينة قليلا الى الاعلى ولا تصل الى الطرف, هكذا يمكنها الهبوط في مرحلة متاخرة اكثر.