אתגרים בסקרץ' בנושא: משתנים חלק 1
אתגר 1 - סופר לחיצות
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
יש ללחוץ על מקש רווח שוב ושוב
-
ניתן לראות שבכל לחיצה, הפרפר קופץ למקום אקראי ומונה הנקודות עולה בהתאם
שלב 2- תיאור המשחק הנדרש
-
יש ליצור משחק זהה למשחק הפרפר
-
במשחק תהיה דמות אחת
-
יש להשתמש ברמזים הבאים:
-
יש ליצור משתנה חדש שסופר את הניקוד
-
יש לאתחל את המשתנה בתחילת המשחק ל-0
-
בכל לחיצה על מקש רווח יש להגדיל את ערך המשתנה ב-1
שלב 3 - יצירת הפרויקט
-
יש להיכנס לסקרץ' וליצור פרויקט חדש בשם "סופר לחיצות"
-
יש לתכנת את הדמות לפי ההנחיות שבתיאור המשחק
אתגרים בסקרץ' - משתנים
אתגר 2 - ספירה עד 60
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
ניתן לראות דמות שסופרת, המספרים מופיעים בבועית דיבור.
שלב 2- תיאור המשחק הנדרש
-
יש לתכנת כך שתהיה דמות אחת במשחק
-
הדמות תספור ותציג את המספרים בבועית דיבור
-
הדמות תתחיל לספור מ-1 ועד 60 ואחר כך תפסיק
-
כל מספר יוצג במשך שנייה
-
בין בועית לבועית תהיה המתנה של 2 שניות רמז: יש להיעזר בבלוקים הבאים:
שלב 3 - יצירת הפרויקט
-
יש להיכנס לסקרץ' וליצור פרויקט חדש בשם "ספירה עד 60"
-
יש לתכנת את הדמות לפי ההנחיות שבתיאור המשחק
אתגר 3 - סופרת לפני השינה
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
ניתן לראות את דמות הלמה סופרת עד 100
שלב 2- תיאור המשחק הנדרש
-
יש ליצור משחק דומה
-
יש להשתמש ברמזים הבאים:
-
יש להשתמש בלולאה מבוקרת עד 100
-
יש להשתמש במשתנה שערכו עולה ב-1 בכל פעולת לולאה
שלב 3 - יצירת הפרויקט
-
יש להיכנס לסקראץ וליצור פרוייקט חדש בשם "סופרת לפני השינה"
-
יש לתכנת את הדמות לפי ההנחיות שבתיאור המשחק
אתגר 4 - משחק ספירה איזוגי
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
ניתן לראות דמות שסופרת מספרים אי זוגיים, המספרים מוצגים בבועית דיבור
שלב 2- תיאור המשחק הנדרש
-
יש לתכנת כך שבמשחק תהיה דמות אחת
-
הדמות תציג רק מספרים אי-זוגיים בבועית דיבור
-
כל מספר יוצג למשך שנייה
-
בין בועית לבועית תהיה המתנה של 2 שניות
-
הספירה תתבצע לעולמים
-
רמז: יש להשתמש במשתנה
שלב 3 - יצירת הפרויקט
-
יש להיכנס לסקרץ' וליצור פרוייקט חדש בשם "ספירה אי-זוגי"
-
יש לתכנת את הדמות לפי ההנחיות שבתיאור המשחק
אתגר 5 - סופר הקלקות
שלב 1 - התנסות
-
יש להפעיל את המשחק הבא על ידי לחיצה על הדגל הירוק
-
על השחקן להקליד את שמו וללחוץ על ה-V הכחול
-
יש להקליק על הפרפר ולראות מה קורה
שלב 2- תיאור המשחק הנדרש
-
יש לתכנת כך שבמשחק תהיה דמות אחת של פרפר
-
בתחילת המשחק הפרפר מבקש לדעת את שם השחקן
-
לאחר שהשחקן רושם את שמו, השם מוצג במשתנה
-
לאחר מכן הפרפר קופץ למקום אקראי כל 2 שניות
-
כל הקלקה על הפרפר מעלה את משתנה ההקלקות ב-1
-
רמז: במשחק דמות אחת ו-2 משתנים
שלב 3 - יצירת הפרויקט
-
יש להיכנס לסקרץ' וליצור פרוייקט חדש בשם "סופר הקלקות"
-
יש לתכנת את הדמות לפי ההנחיות שבתיאור המשחק